26.11.2019

Program tématických setkávání s rodiči 2019/2020

ODBORNĚ TÉMATICKÉ SETKÁVÁNÍ A SPOLUPRÁCE S RODIČI V MŠ    2019-2020

DATUM NÁZEV PŘEDNÁŠEJÍCÍ ČAS KDE
22.10. Dítě a mobil/virtualita/nové technologie – je vhodné podporovat předškolní dítě v používání IT technologií včetně chytrých telefonů? Jaký druh komunikace a podnětů předškolní dítě potřebuje, role hranic a bezpečí ve výchově. Jaké jsou triky pro využívání IT a chytrých telefonů a jak tyto technologie chytře a bezpečně zakomponovat do výchovy? 

Mgr. Martina Chmelová,

Terapeutka,

Certifikovaný kouč

16,30-18,30
27.11

Projevy (latentních, budoucích) specifických poruch učení v předškolním věku

Možnosti, výhody a nevýhody pozorování dětí rodiči a učitelkami MŠ – nutnost spolupráce Projevy dětí s latentní dyslexií, dyskalkulií, dyspraxií. Prevence SPU v předškolním věku

Mgr. Milena Kmentová

Pedagogická fakulta UK

16,30-18,30
22.1.

Konflikt v rodině (rozvod, rozchod rodičů) a jeho dopad na dítě.

Maminku a tatínka má každé dítě pouze jedinou a jediného. Rozchodem končí partnerství a ne rodičovství. Jak zdravě přemýšlet o potřebách svých dětí  v konfliktu s partnerem. Jak moje úzkost, vztek a jiné emoce ovlivňují naše děti, jak s emocemi zacházet a co je efektivní partnerská komunikace.  

Mgr. Martina Chmelová,

Terapeutka,

Certifikovaný kouč

16,30-18,30
11.2.

Školní zralost- proč je někdy vhodné doporučit dítěti odklad školní docházky?

co je školní zralost, co je odklad školní docházky, kdy a jak o něj žádat … Rodiče dnes mají spoustu různých informací – dobrých i špatných, proto se chci  mimo jiné  zaměřit na praktické rady, týkající se jejich dětí, ale i toho, jak mají komunikovat se školou , CO, JAK, KDY  mají zařídit

 

Mgr. Dominika Majerová

Školní psycholog

16,30-18,30
24.3.

Montessori pedagogika

Seznámení co je Montessori? Kdo byla Marie Montessori? Jak vypadá den v MŠ Montessori? Osobnost pedagoga – průvodce. Základní principy Montessori pedagogiky

Bc. Jana Smolková

Učitelka – 22let zkušenosti s pedagogikou M.Montessori

16,30-18,30
29.4.

Role prarodičů ve výchově a péči.

Na děti od nejútlejšího dětství je v dnešní době kladen velký nárok z hlediska výkonu. Samostatná volná hra,  povídání, pomalejší tempo, pozorování, sdílení je však pro zdravý vývoj dětí velmi důležité. Tyto hodnoty mohou pomoci dětem v dostatečné míře zprostředkovat babička a dědeček. Jejich zkušenosti a kontakt vytváří a zprostředkovávají dětem neocenitelné hodno

Mgr. Martina Chmelová,

Terapeutka,

Certifikovaný kouč

16,30-18,30

ablony, MAP