ODBORNĚ TÉMATICKÉ SETKÁVÁNÍ A SPOLUPRÁCE S RODIČI V MŠ 2019-2020
DATUM | NÁZEV | PŘEDNÁŠEJÍCÍ | ČAS | KDE |
---|---|---|---|---|
22.10. | Dítě a mobil/virtualita/nové technologie – je vhodné podporovat předškolní dítě v používání IT technologií včetně chytrých telefonů? Jaký druh komunikace a podnětů předškolní dítě potřebuje, role hranic a bezpečí ve výchově. Jaké jsou triky pro využívání IT a chytrých telefonů a jak tyto technologie chytře a bezpečně zakomponovat do výchovy? |
Mgr. Martina Chmelová, Terapeutka, Certifikovaný kouč |
16,30-18,30 | |
27.11 |
Projevy (latentních, budoucích) specifických poruch učení v předškolním věku Možnosti, výhody a nevýhody pozorování dětí rodiči a učitelkami MŠ – nutnost spolupráce Projevy dětí s latentní dyslexií, dyskalkulií, dyspraxií. Prevence SPU v předškolním věku |
Mgr. Milena Kmentová Pedagogická fakulta UK |
16,30-18,30 | |
22.1. |
Konflikt v rodině (rozvod, rozchod rodičů) a jeho dopad na dítě. Maminku a tatínka má každé dítě pouze jedinou a jediného. Rozchodem končí partnerství a ne rodičovství. Jak zdravě přemýšlet o potřebách svých dětí v konfliktu s partnerem. Jak moje úzkost, vztek a jiné emoce ovlivňují naše děti, jak s emocemi zacházet a co je efektivní partnerská komunikace. |
Mgr. Martina Chmelová, Terapeutka, Certifikovaný kouč |
16,30-18,30 | |
11.2. |
Školní zralost- proč je někdy vhodné doporučit dítěti odklad školní docházky? co je školní zralost, co je odklad školní docházky, kdy a jak o něj žádat … Rodiče dnes mají spoustu různých informací – dobrých i špatných, proto se chci mimo jiné zaměřit na praktické rady, týkající se jejich dětí, ale i toho, jak mají komunikovat se školou , CO, JAK, KDY mají zařídit
|
Mgr. Dominika Majerová Školní psycholog |
16,30-18,30 | |
24.3. |
Montessori pedagogika Seznámení co je Montessori? Kdo byla Marie Montessori? Jak vypadá den v MŠ Montessori? Osobnost pedagoga – průvodce. Základní principy Montessori pedagogiky |
Bc. Jana Smolková Učitelka – 22let zkušenosti s pedagogikou M.Montessori |
16,30-18,30 | |
29.4. |
Role prarodičů ve výchově a péči. Na děti od nejútlejšího dětství je v dnešní době kladen velký nárok z hlediska výkonu. Samostatná volná hra, povídání, pomalejší tempo, pozorování, sdílení je však pro zdravý vývoj dětí velmi důležité. Tyto hodnoty mohou pomoci dětem v dostatečné míře zprostředkovat babička a dědeček. Jejich zkušenosti a kontakt vytváří a zprostředkovávají dětem neocenitelné hodno |
Mgr. Martina Chmelová, Terapeutka, Certifikovaný kouč |
16,30-18,30 |